Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Bangkok

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 April 2014 | Thailand, Bangkok

Hier ons eerste weblog vanuit Azië!

Na een goede vlucht zijn we geland in Bangkok. Vanaf daar de trein gepakt richting de stad en overgestapt in een taxi waar we vrijwel meteen zijn ge****
Eerste indruk van Bangkok; wat een ontzettende stank en wat een hitte!

De eerste dag onze wekker om 9.00 uur gezet. Niet helemaal gelukt want we schrokken om half 1 wakker. Die dag zijn we naar het bekende straatje koh san road (backpackers-straatje) geweest en wat tempels bekeken. 'S avonds hebben we ons laten brengen naar een skyhotel. Op de 84e etage zijn we cocktails gaan drinken in de bar. Uitzicht over de hele stad, wauw zo mooi!!
De tweede dag zijn we gaan fietsen. Een 3 uur durende fietstocht door Bangkok. Was ontzettend leuk! We begonnen in Chinatown en zijn door de meest smalle straatjes gefietst. Plekjes gezien waar je anders nooit was gekomen. Ze verkopen op de marktjes allemaal dezelfde dingen. Het ene nog smeriger dan het andere. En die lucht die daar hangt.. wat een putlucht, echt niet te harde!
Vervolgens staken we over met de Ferry naar de overkant. "Andy" onze tourguide. Waarvan de ene helft van de groep dacht dat ze mannelijk was en de andere helft vrouwelijk. Vertelde ons dat de meeste lokale mensen in de stad werkte en aan de overkant van t water woonde. Zo fietsten we langs de huisjes ( wat je in Nederland nog niet je schuur zou noemen) en kon je goed zien hoe ze daar wonen.

De Thaise mensen leven voornamelijk buiten op straat. We verbazen ons erover dat die daar simpelweg de hele dag zitten en hangen. En dan hebben we het nog niet over het aantal mensen wat gewoon ergens op een bankje of plekje ligt te slapen.
Verder willen ze je overal bij helpen en zijn erg vriendelijk allemaal.

Vanochtend hebben we The grand palace bekeken. Zo groot, mooi en kleurrijk!
Nu zijn we onderweg in de bus naar Kanchanaburi ( dat ligt ten westen van Bangkok) Althans dat hopen we. Niemand spreekt echt goed Engels dus we hebben aan een van de lokalen in de bus gevraagd die zich een beetje verstaanbaar kon maken of we de goede richting op gaan.
Het kopen van een ticket was al een hele belevenis opzich en de bus waarvan we op internet hadden gelezen dat het een 1ste klas toeristische bus met airco zou zijn ziet er toch iets anders uit dan verwacht. Het is meer een oude rammelbak, overvol en geen toerist te zien. Eigenlijk nog leuker ook!

Foto's volgen. Tot snel!

Liefs Kevin en Sanne

• 07 April 2014 - 12:57

Bas:

Leuk is dat fietsen he?! Ben benieuwd naar de foto's!

• 07 April 2014 - 13:07

Oma Lydie En Bram:

Lieve Kevin en Sanne,
    Leuk jullie eerste berichtje te ontvangen. Wat een ervaringen allemaal. Waren het lekkere cocktails?
    Dat verkeer in Bangkok is hectisch he. Maar zo zien jullie ook veel meer. Wat de bussen betreft stellen jullie daar niet veel van voor, maar daar ga je ook aan wennen!
    Geniet verder lekker van elkaar en de omgeving , tot schrijfs.
    Dikke kus Oma Lydie en Bram

• 07 April 2014 - 13:19

Emily/Muis:

Lieve Kev en San,

Wat leuk om wat van jullie te horen!
    Dat jullie ooit nog eens een fietstocht van 3 uur zouden maken, nooit verwacht haha!
    Ik ben benieuwde naar de foto's. Hopelijk komen jullie uiteindelijk aan in Kanchanaburi, maar dat lees ik volgende keer wel ;).
    Doe voorzichtig en natuurlijk heel veel plezier!

Dikke knuffel van mij
    xxxxx

• 07 April 2014 - 13:29

Mama Clientje:

Hallo lieve schatten,

Wat een verhalen al na nog niet eens een volle week!!
    Kan je nagaan wat jullie te vertellen hebben als je straks 5 maanden weg bent geweest.
    We mogen wel een speciale avond houden voor alle mensen die de verhalen willen horen......(idee?)
    Doe voorzichtig en tot mails maar weer!!

Dikke knuf van mama Clientje.

• 07 April 2014 - 13:33

Liesbeth:

Leuk iets van jullie te horen, ja indrukwekkende stad Bangkok, kanchanaburi is nog indrukwekkender door de Birma spoorweg.geniet van alles om je heen , ben benieuwd naar de foto's.Liefs

• 07 April 2014 - 14:46

Marga:

Ziet er goed uit...en goed genieten:)
    Ben wel een beetje jaloers:)

Xxxx

• 07 April 2014 - 14:52

Erna Holdorp:

Hoi Sanne en Kevin, blijf avonturen beleven en blijf schrijven!! Het is een plezier om te lezen!! Ik kijk uit naar jullie volgende verslag!

• 07 April 2014 - 15:02

Patsie & Menn:

Dag tortelduifjes!

Superleuk dat jullie deze weblog hebben, nu reizen wij ook een klein beetje mee! Hoe is het klimaat lekker warm of vochtig? lekker zweetie zweetie? (-:

We zijn benieuwd naar jullie foto's en zo te horen zijn jullie enorm aan het genieten daar. Aangezien niemand echt goed engels spreekt heeft kev niks om zich zorgen om te maken. Je voelt je vast al wel thuis (-;

Dikke kus & veel plezier.

• 07 April 2014 - 15:30

Danny:

Top ouwe ben ziek jaloers!

• 07 April 2014 - 16:26

Maaike:

Aaah leuk is Bangkok! Hahaha ruikt idd lekker daar;)
    Super leuk dat jullie al die fiets tocht hebben gedaan, vond ik ook zo leuk om te doen.
    Geniet ervan!
    Liefs

• 07 April 2014 - 17:30

Savanne:

Lieve Sanne en Kevin,

Wat leuk om jullie eerste ervaringen te lezen!
    Heel veel plezier verder en tot het volgende bericht.

Heel veel liefs uit het altijd mooie Eemnes.

• 07 April 2014 - 17:40

Ron:

Lieve Kev&Sanne,

Wat een ervaring. Dank jullie wel voor ons op de hoogte houden. Straks maar weer genieten van wat frisse lucht. Ik wacht jullie volgende bericht en foto's met spanning af.

Liefs Ron

• 07 April 2014 - 18:19

Rob:

Tot nu toe leuke cultuur schok, begrijp ik.
    Spreek prijzen altijd van te voren af, e.v.t op laten schrijven.
    Sanne nu ben je extra blij dat je geen vlees eet.
    de fiets tocht vond ik toen ook erg leuk, en ook de markten (zie hoe de mensen moeten leven)
    Heeft Kevin nog al zijn spullen?
    Geniet ervan x Rob.

• 07 April 2014 - 19:37

Marianne:

Hoi kanjers,

Super leuk om jullie belevenissen te lezen, je schrijft heel beeldend en ik zie het dan ook echt voor me. Kun jij je er nog wat van herinneren Sanne nu je er weer bent?
    De foto's spreken ook voor zich, de slapende dame en de cocktails op grote hoogte.
    Hoe is het voor Kevin, last van cultuurshock?
    Liefs en kus xx Marianne