3 dagen in kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu 3 dagen in kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu

3 dagen in kanchanaburi

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 April 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Aangekomen in Kanchanaburi. Even heel iets anders dan het heette en stinkende Bangkok. De hitte is er nog altijd, maar niet de vieze rioollucht en vele massa's mensen. Nee, dit is een rustig gezellig plaatsje met vele restaurantjes en barretjes. Ons guesthouse genaamd " U dee room and coffee " is een redelijk nieuw of vernieuwd guesthouse waardoor het vanaf het centrale busstation nog lastig uit te leggen is waar we exact heen moeten. Gelukkig is er een aardige Thaise politie dame die ons de mogelijkheid geeft gebruik te maken van haar computer zodat we het exacte adres kunnen opzoeken.

Ons eerste uitstapje in Kanchanaburi bracht ons naar het Erawan national park.
Scootertje huren voor het geld van een zak aardappelen en 70 km afleggen door het prachtige gebied om bij het national park aan te komen. ( wel aan de linker kant van de weg rijden, soms wat lastig )
Dit prachtige natuur park bestaat uit een wandel route met 7 verschillende grootte watervallen op verschillende hoogtes.
Uiteraard willen wij alles van het park gezien hebben, dus gaan we ook zeker naar de laatste waterval die 1,5 km lopen/klimmen is op onze slippertjes. Gelukkig zijn er onderweg nog meer watervallen met zwempooltjes waar je even lekker kan afkoelen. Overal in en aan het water zijn toeristen te zien, maar ook veel Thaise families die hier de verkoeling zoeken. Het water is zo helder blauw en zit vol met vis die om en langs je heen zwemmen. Maar ook de bekende docter Fish zwemt hier veel rond. Zodra we onze voetjes in het water zetten worden ze belaagd door de kleine visjes die alle afval restjes van je voeten eten. Geloof me, als je een foto wilt maken in het water en die visjes kietelen tussen je tenen is dat erg lastig, deze beelden hebben wij dus!
Na 3 uur in het park te hebben vertoefd, is het weer tijd om onze scooter te pakken en de reis terug te maken. Savonds lekker hapje eten in ons gezellige straatje, en als toetje een half uur onze voetjes laten masseren, heeeeeeerlijk!!

Onze ena laatste dag in kanchanaburi ziet er leerzaam en histories uit. We laten ons afzetten op een trein stationnetje.
Als we in Nederland waren hadden we denk ik echt niet gewacht want voor je gevoel komt hier 1x in de maand een trein, maargoed volgens de vriendelijke stationsdame zou het toch echt binnen nu en 20 minuten gebeuren.
En inderdaad, 20 min later rijden wij heerlijk in een rammelbakkie over de dodenspoorlijn. Geweldig om met dit apparaat te reizen!! En wat een uitzicht, net een film!

De trein en klein stukje taxi en bus brengt ons naar het hellfire pass museum. Dit is een plek waar mensen in die tijd werkte om de treinrails af te maken, maar op een gruwelijke manier. Deze mensen werden zo erg mishandeld dat werken eigenlijk onmogelijk werd gemaakt voor ze, maar er geen keus was, ze moesten door!
Als je hoort en ziet wat er allemaal gebeurd is op deze plek, waar het nu zo mooi en rustig is, raak je wel even stil. We zijn beide niet zo van de musea's, maar deze is er 1 die ons nog lang bij zou blijven.

De laatste dag voor ons in kanchanaburi.. Nog 2 dingen die we graag willen doen. Opnieuw een Scootertje gehuurd en richting een bekende brug gereden dicht bij ons hotel en een paar mooie shots gemaakt. Daarna rijden we door naar de bekende begraafplaats van kanchanaburi. Hier liggen duizenden treinrails makers en soldaten die zijn omgekomen in de oorlog, waarvan ook 1600 Nederlanders. Heel vreemd dat je grafstenen leest met Nederlandse namen en teksten hier in thailand. De begraafplaats is een stukje waar de locals er trots en zuinig op zijn. Vandaar dat het er ook geweldig schoon en strak uitziet. Je zou bijna denken dat je door een natuurgebied loopt, zo mooi!

Oke, de volgende dag vertrekken we vanuit kanchanaburi terug naar Bangkok om daar de 14 uur lang durende slaap trein te pakken naar chiang mai. Geen hoogseizoen, dus die treinen hoef je echt niet van te voren te boeken, geen probleem dus.
Fout!! Hartstikke fout!! Het is de aankomende dagen hier in thailand nieuw jaar dus het is zo druk dat de eerste trein voor ons pas over 5 dagen beschikbaar is. Wat nu??? Onnodige overnachten in Bangkok? Gelukkig niet.. Een station medewerker vertel ons dat er een bus vanavond naar chiang mai vertrek die er 9 uur over doet. Na heel snel en kort overleg besluiten we dit aan te pakken en vertrekken we gelukkig vanavond nog naar chiang mai!

We verwachten met mooie verhalen te komen na het nieuwjaarsfeest hier in chiang mai!

Liefs,
Sanne & Kevin

• 11 April 2014 - 18:47

Silke:

Wat een leuk verhaal weer zeg! Ben zo benieuwd naar de foto's ook, snel en veel online zetten ;-)!

Tijdens dat snelle en korte overleg heeft San vast en zeker gezegd "beslis jij maar" hahah

Mis je, Sannie!

Alvast een gelukkig nieuwjaar voor jullie! Gezellig mee doen met de locals!! Dikke kus en knuffel voor jullie beide! Xxx

• 11 April 2014 - 18:49

Ron En Caroline:

Lieve Sanne en Kev.

Fijn weer wat van jullie te horen en wat schrijven jullie leuk. Wat een mooie verhalen. Goede reis verder en we wachten op nieuwe berichten en foto's.

Liefs Ron en Caroline

• 11 April 2014 - 18:50

Oma Lydie En Bram:

Lieve Kevin en Sanne,
    Wat hebben jullie in die korte tijd al weer veel beleefd. Jullie houden niet van musea's maar dit stukje cultuur blijft zoals jullie ook schrijven je altijd bij. Scooter rijden is voor Kevin geen probleem en waarschijnlijk voor Sanne ook niet. Wel allebei opletten he "links rijden". Ja de natuur is prachtig geniet daar maar van . De treinreis gaat niet door maar jullie zullen beslist nog wel een keer met de trein reizen dat is een belevenis hoor!!!!
    Wij wensen jullie goeie reis naar Chang Mai en lekker genieten hoor!!!!
    Dikke kus van Oma Lydie en Bram

• 11 April 2014 - 19:25

Emily/Muis:

Lieve Kev en San,

Leuk om weer wat van jullie te horen :)
    Goede reis vanavond met de bus, ben benieuwd naar de volgende foto`s/verhalen.

Liefs xxxxx

• 11 April 2014 - 20:40

Susanne:

Was weer een genot om je verhaal te lezen!
    Ik wacht ook (net als de anderen) graag op de foto's.
    Ruben is jaloers op waar jullie geweest zijn!
    Hij kent de geschiedenis van de treinlijn maar al te goed.
    Is ook een film over; bridge of river kwai. Maar goed, bijzaak ;)
    Heel veel plezier en op naar het volgende avontuur!

Groetjes!

• 11 April 2014 - 21:49

Marianne:

Hey, globetrotters,
    Enig stuk om te lezen, dat smaakt naar meer we krijgen een goed beeld van jullie avonturen daar.
    De' bridge om the river Kwai', tja, dat is ook hier erg bekend. Indrukwekkend allemaal, Je krijgt wel 5 maanden aardrijkskunde en geschiedenis les, (en engels) daar kunnen de lessen van school niet tegen op!! Daarbij zal je dit beter onthouden dan wat je op school leerde.
    Ben benieuwd hoe het Noorden jullie bevalt en wat jullie daar gaan doen/beleven.
    wacht jullie volgende 'artikel' af !!
    liefs en dikke kus,
    mama

• 12 April 2014 - 17:40

Oma Tempelaars:

Dag lieve Kevin en Sanne,

Ik zit aan de koffie bij je ouders met een paaseitje, en geniet van jullie foto's en berichten uit het verre Thailand.
    De berichten van jullie zijn goed, genieten jullie maar fijn en ik wacht weer alle nieuws af!

Liefs en dikke kus van Oma!!

• 13 April 2014 - 13:11

O En O:

Hoi lieverds, wat is het leuk om het reisverslag van jullie te lezen. Ik hoop dat dit goed overkomt want ik ben er nog niet zo goed in! De busreis naar chiang mai hebben wij ook gedaan in omgekeerde route met een locale bus!!! Wij zijn net terug van een weekje Montana Geniet van alle indrukken en belevenissen ! Tot een volgende keer lfs

• 14 April 2014 - 11:33

Joop Verhage:

Knap familie, om helemaal die kant op te gaan om nog een keertje nieuwjaar te willen vieren.
    Chang mai is fantastisch en zal wel weer een scootertje worden denk ik.
    wij beperken ons hier wel met een kopje koffie en een extra koekje voor de hond.
    Enjoy

• 17 April 2014 - 07:54

Savanne:

Goedemorgen Sanne en Kevin,

Wat een leuk verhaal!
    Had hem nog niet gelezen aangezien er telkens wat tussen kwam.

Haha handig ook van die bus, maar gelukkig was er nog een optie 2.
    Ben benieuwd hoe jullie nieuwjaar beleefd hebben, dat lees ik vast en zeker in jullie volgende verslag.

Lieve Sanne en Kevin geniet er heerlijk van en ben benieuwd naar jullie volgende verslag!

Ps: Kevin hoe gaat het Engels spreken?