Chiang mai & Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu Chiang mai & Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu

Chiang mai & Pai

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 April 2014 | Thailand, Chiang Mai

Afgelopen week ontzettend veel gezien en beleefd. Zondag ochtend vertrokken we met ons groepje bestaand uit 6 Fransen en 1 Braziliaanse richting de jungle! We bezochten eerst n marktje, bijna alles wat ze daar verkochten bewoog nog dus ik had t snel gezien. Vervolgens gingen we naar de waterval om daar voor onze wandeling nog even een frisse duik te nemen.
De wandeling naar het "Karen" dorpje was best pittig. 6 kilometer heuveltje af en heuveltje op maar het was het meer dan waard! In het dorpje waar we aankwamen leven zo'n 80 mensen. Voornamelijk ouderen en jonge kinderen. Zo vertelde onze gids dat een aantal jongens in t dorp blijven om te jagen en bijna alle meiden naar de stad verhuisde en de prostitutie in gaan. Die meiden brachten zo nu en dan geld naar hun ouders in het dorp. Al wetende waar dat vandaan kwam maar daar word niet over gesproken. Heftig om te horen!

Eerst maar even een "douche" genomen. Nouja het was meer een koude straal water in een houten hokje met wat spinnenvriendjes. Heb me helemaal suf gelachen!
'S avonds werd er heerlijk voor ons gekookt. Zelfs bijna alles was vega!! Na het eten liet de gids ons zien welke spelletjes de kinderen hier in het dorp doen. Ze gaan namelijk of in een dorp verderop naar school of helemaal niet. Waren een aantal "denk" spelletjes en niet één keer wisten wij de antwoorden.
Daarna heeft de gids nog even op z'n gitaar gespeeld en gingen we ons bedje klaar maken. De grote kamer waar we met z'n alle sliepen stelde natuurlijk weinig voor maar was daarom helemaal super! Allemaal dunne matjes met een klamboe erboven. Was ook wel nodig want er waren behoorlijk wat spinnen en ander vliegend ongedierte.

'S ochtends werden we wakker gemaakt om 4.30 precies door de plaatselijke haan. Gids had al verteld dat dat zou gaan gebeuren maar er niet bij gezegd dat ie rustig door zou gaan met tetteren. Om 8 uur gingen we ons bed uit, ontbijten en een uurtje lopen tot we verder gingen op een bamboevlot. Dames mochten lekker zitten en de heren kregen n bamboestok in hun handen geduwd en gaan met die banaan! Kev had best wel n beetje spierpijn na 4 uur.. Gelukkig hebben ze hier goede massage's in Thailand.

Volgende dag was het groot feest in t hele land. Het was de laatste dag van het Songkran festival. Ze vieren hier het Thaise nieuwe jaar van ongeveer 12 tot 17 april. Schijnt in Chiang Mai het grootst gevierd te worden. (wisten we niet van te voren maar achteraf heel blij dat we dat hebben mogen meemaken)
Geloof me je weet niet wat je ziet. Het is één groot waterfeest! En de bedoel ik ook echt groot.. Het begon vroeger met alleen waterpistolen. Tegenwoordig staan er honderden mensen langs de kant van de weg ( zelfs ook langs "snelwegen") met bakjes, emmers, tuinslangen etc om mensen nat te maken. Pick up auto's hebben n grote ton met water achterin staan en dan zit er n groep mensen bij die je nat gooien. Iedereen, jong en oud, ook toeristen doen mee! Het maakt ook niks uit of je n camera in je handen hebt of dat je een giga backpack op je rug hebt want je krijg rustig n aantal emmers over je heen.
Echt fantastisch!

Woensdag ochtend vroeg richting Pai vertrokken. Ligt nog meer naar het noorden toe. Ontzettend leuk dorpje. Hangt een hele relaxte sfeer. Veel winkeltjes en gezellige tentjes met muziek. 'S avonds heerlijke cocktail gedronken en geslapen in het meest schattige bamboe hutje!
Gister zijn we naar een olifantenkamp geweest. Zonder bakje op z'n rug een tochtje naar de rivier gemaakt. Dat was het leukste deel. Ongelofelijk knap wat ze allemaal doen en kunnen. Op de slurf gelanceerd worden zo het water in. Staat allemaal op foto en film.

Helaas te kort tijd gehad in Chiang Mai en Pai door ons ticket dat al geboekt staat.
Onze wasje wat we gister hadden gedaan was nog niet helemaal droog dus ik heb m'n natte broekje maar weer aangedaan en kev z'n shirt ligt hier in de bus te drogen. Crea bea dacht ik zo.
Nu zijn we weer 4 uur onderweg naar Chang Mai, dan 14 uur lang in de trein naar Bangkok en als laatste nog 2 uur vliegen. Maar dan worden we wel beloond want we landen in Vietnam!! Ben ontzettend benieuwd. Heb vanmorgen even zitten googelen en kan niet wachten!!

Foto's komen zodra we n internet café treffen.

Liefs van ons

• 18 April 2014 - 11:34

Lottieee:

Lieve kev en sanniieee,

Wat klinkt het allemaal super!!!
    Geniet ervan en denk even aan me als je van al dat moois geniet!
    Denk ook aan jullie als ik weer over het terras vlieg.

dikke kus en hakuna matata

xx lottie

• 18 April 2014 - 11:42

Ed:

Leuk dat het allemaal zo leuk is!! Ben jaloers op jullie! X Ed

• 18 April 2014 - 11:55

Oma Lydie En Bram:

Lieve Kevin en Sanne,
    Wat ontzettend leuk jullie bericht weer te lezen en wat een ervaring doen jullie op!!! Wij kijken uit naar de foto's. Goeie reis naar Vietnam, kruip in de trein maar fijn in jullie lakenzak (dan denken jullie nog even aan ons) en geniet maar volop!!!!
    Dikke kus van Oma Lydie en Bram.

• 18 April 2014 - 12:10

Patsie & Men:

SUPERRRRR GAAAAF!

Vet genieten zeg. Kev komt terug als een zelfstandige spierbundel, pas maar op arnold schwarzenegger voor deze padvinder.
    Zo te lezen nog geen bedbugs gehad, veel water dus ook een lekkere kleur op jullie toeties! Vieren ze daar nog iets van pasen?

Enjoy!!!

xxxx Patsie & Men

• 18 April 2014 - 12:11

Stella:

ook kus van Stella

• 18 April 2014 - 13:17

Caroline En Ron(ny):

Lieve schatten,

wat een mooie en leuke verhalen. Vooral het ongedierte dat jullie tegenkomen leveren hier de nodige rillingen op, Muis kan niet wachten op de foto's. Goede reis verder en we wachten weer op de volgende berichten.

Liefs Caroline en Ron

• 18 April 2014 - 13:29

Emily/Muis:

Lieve Kev & San,

Al die ongedierten.. Wat een ellende, wat een ellende!
    Wel heel knap dat jullie gewoon douchen/slapen terwijl jullie worden vergezeld door spinnen.
    Stiekem toch wel benieuwd naar de foto's, haha!
    Succes met jullie lange reis!
    Ik zal vanavond de groetjes doen aan Justin hoor. Zal jullie wel missen!

Dikke knuffel xxxx

• 18 April 2014 - 15:03

Erna:

Hallo Sanne en Kevin, geweldig om over jullie avonturen te lezen, het plezier spat er van af! En zo leren wij thuisblijvers nog wat over Azie!! Blijf genieten en schrijven!!

• 18 April 2014 - 16:27

Liesbeth:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen , wat een avonturen, genieten, ook straks in Vietnam

• 19 April 2014 - 09:07

Elianne:

hee moppies!! wauw wat een gaaf verhaal weer! je kan vanuit Nederland helemaal mee genieten door hoe leuk t word geschreven! fijne reis, doe voorzichtig en veel plezier in vietnam! Kev doe je de groetjes aan kau z'n familie;) haha! xxx