Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Mei 2014 | Vietnam, Hanoi

Na Sapa zijn we direct doorgegaan naar Halong Bay.
1 overnachting nog in Hanoi gehad om even bij te komen van Sapa.
Halong Bay is een groot water gebied met veel verschillende baaien die worden omringd door grootte rotsachtige gebergte en wat staat op de Unesco Werelderflijst, dus iets waar we hogen verwachtingen van hadden.

Eenmaal aangekomen in de haven van Halong Bay lag ons schip al op ons te wachten, de kapitein arriveerde dus ging we aan boord. De boot was een oude schippersboot maar sinds 1999 is hij veranderd in een boot om toeristen te vervoeren.

Op ons zon dek werden we verwelkomt met een cocktail in een koffie kopje ( de cocktail bestond uit.. Uhm... gewoon fanta )
Na een kort voorstel rondje met onze medereizigers maakte we ons klaar om richting de Suprising Caves te varen.
Wat een geweldig gebied, het was echt een plaatje, de verschillende baaien... de grootte rotsen.. en het mysterieuze weer maakte het helemaal compleet!!

We gingen aan wal bij de Suprising Caves.
Voor mij was het de 2de keer dat ik een grot inging, de 1ste keer was in de Ardennen dus dit was voor mij heel iets nieuws.
Het was erg indrukwekkend, zeker op het moment dat onze gids genaamd Dang, maar om het makkelijk te houden mochten we hem Den noemen, ging vertellen waarom dit de Suprising Caves heette.
We kwamen aan op een punt in de grot waar veel stalagmieten en stalagtieten waren. Maar 1 sprong er absoluut tussen uit! Niet alleen omdat er een rode spot opscheen, maar ook door zijn vorm.
De stalagmiet had de vorm van een enorm grootte omhoogstaande wijsvinger, zo vertelde onze gids dat. Maar al snel zei hij er achteraan dat de meeste mensen aan iets anders dachten als ze ernaar keken.. Inderdaad.. Precies waar jij nu ook aan denkt !

Na het bezoek aan de Suprising Caves maakten we ons klaar voor de ideale relatie test!! 2 UUR KAJAKKEN IN EEN 2 PERSOONS KAJAK OP HET OPEN WATER!!
Al gauw bleek onze 7 jaar samenwerking bij de Tafelberg invloed te hebben op het kajakken want dit ging uiteraard heel soepel.
Het was heerlijk om door dit stille gebied te mogen kajakken.

Bij terug komst bij onze boot mochten we nog even lekker zwemmen en ging onze gids met de crew van het schip het avondeten voorbereiden.
Na heerlijk te hebben gegeten hebben we nog lekker een drankje gedronken op het dek en een beetje gekletst met 2 Zwitserse medereizigers. Nou hier dan het antwoord waar iedereen zo benieuwd naar is... Ook ik red me prima hier met mijn Engels en volgens mij gaat het iedere dag een stukje beter!
We gingen ons slaap-schuitje in om lekker te gaan slapen al dobberend op het water.

De volgende dag werden we gewekt door de startende motor van de boot...En.. Jawel.. De stort regen!
Het was 06:30, behoorlijk vroeg dus. We konden aanschuiven voor het ontbijt. Gelukkig stopte de regen na ons ontbijt en konden we een eilandje op gaan waar we boven op de berg een geweldig uitzicht hadden over Halong Bay en inderdaad het was het waard. Geweldig uitzicht!!
Op ditzelfde eiland leefde ook heel veel wilde aapjes, die ons al heel gauw kennis leerde maken met de hele apen familie omdat ze wisten dat ze lekker eten van ons kregen. Heel stoer om deze beestje in het wild te kunnen voeren.

Voordat we weer aan boord moesten om terug te keren naar de haven mochten we nog even kort zwemmen.
Aan boord kregen we voor het laatst een lunch geserveerd. Er werd deze 2 dagen echt heel goed voor ons gezorgd.
Bij deze lunch zat een klein eierbroodje. Sanne vroeg aan onze vriendelijke ober of het vis of vlees bevatten. Yes! Zei onze ober it's chicken egg. Het duurde even totdat wij en de rest van de groep het doorhadden. Maar onze komische ober bedoelde uiteraard dat het ei van de kip afkomstig was. En helemaal geen vis of vlees bevatten. De grap die hij maakte was zeker niet zo bedoeld, door het moeizame Engels wat ze hier spreken komen sommige uitspraken erg komisch over, vooral deze dus, hahaha!!

Weer aangemeerd in Halong Bay moesten we helaas weer terug richting Hanoi. Halong Bay was echt een super trip. Dit mooie gebied zal ons nog lang bijblijven en we hopen in onze reis nog meer van dit soort mooie gebieden te mogen bezoeken.

Tot snel weer!

Liefs,
Sanne en Kevin.

• 02 Mei 2014 - 17:16

Oma Lydie En Bram:

Hoi lieve kevin en Sanne,
    Wat een leuk en spannend bericht en wat een ervaring weer voor jullie!!!! Worden al deze ervaringen wel opgeschreven 'leuk voor later' !!! Ook de foto´s zijn hartstikke leuk en wat zien jullie er goed uit!!!
    Nu lieve Sanne en Kevin ga zo door, blijf genieten en doe voorzichtig.
    Liefs en een dikke kus van Oma Lydie en Bram

• 02 Mei 2014 - 17:23

Liesbeth:

Bedankt voor het leuke verslag, ik ben daar ook geweest vanuit Hanoi. De weg er naar toe stond ik ieder ogenblik doodsangsten uit, hoe ze daar riijden......koeien plotsklap over de weg of een begrafenisstoet die zo pardoes oversteekt, ik zei iedere keer oeps !!!Die chauffeur zal wel gedacht hebben.veel plezier, wacht op het volgende verslag.
    Liefs Liesbeth

• 02 Mei 2014 - 21:01

Opa En Oma:

Hallo Kevin en Sanne, het is telkens weer een verassing die reisverslagen van jullie en van jullie allebei zijn ze leuk en goed beschreven! Petje af hoor! Sanne, ik probeer je via Skype wel eens te pakken te krijgen maar je bent nooit "on line" wanneer heb ik de meeste kans?? Een hele mooie en prettige reis verder, wees voorzichtig en geniet vooral van alles!! Groetjes van op en XX van oma

• 02 Mei 2014 - 22:02

Emily/Muis:

Lieve Kev & San,

wat een leuke verhalen!! ik heb even Halong Bay & de Suprising Caves gegoogled en het ziet er inderdaad geweldig uit, hopelijk ziet het er in het echt ook zo uit.
    Ik zie jullie snel weer op skype!
    Doe voorzichtig en heel veel plezier de aankomende dagen.

Liefs van mij xxxx

• 03 Mei 2014 - 07:44

MMB:

Goeie verhalen jongens. Krijgen we nu op jullie bruiloft ook twee dagen lang happy water? Onze opa lust er ook vast wel eentje:-)

Take care, Maaike & Kasper

• 04 Mei 2014 - 17:37

Rob Beckmann:

Hoi Sanne en Kef,

Ben wel een beetje jaloers op jullie.
    Ben ook erg benieuwd naar Halong Bay.
    Wisten jullie dat hier in 1997 op het eiland Ko Tapa of ook wel Nail Island genoemd.
    De James bond film Tomorrow Never Dies is opgenomen.
    Alleen daarvoor moet je al naar Vietnam.
    Geniet ervan. Jullie mogen best wat meer fotootjes sturen hoor.
    Vinden wij hier in Nederland niet vervelend.

Geniet ervan X Rob.

• 06 Mei 2014 - 11:32

Mama Clientje:

Hallo lieve schatten, weer een prachtig verhaal!!
    Jullie zijn zo langzamerhand talentvolle schrijvers aan het worden......
    De foto's zijn ook leuk om te zien....brengt jullie toch weer dichterbij.
    Ik ga zo poffertjes eten met oma, hebben ze die daar ook? Hahahahaha!!!!
    Maar ja, wij hebben hier weer geen aapjes.....hoewel...
    Have fun en tot gauw weer!!
    Dikke knuffels van mij!!
    Mama Clientje.

• 07 Mei 2014 - 15:31

De "Bakkertjes" (stamgasten "De Tafelberg"):

7 mei 2014.
    Hallo jongelui,
    Wij volgen met belangstelling jullie reisverslagen.
    Gezien dit laatste bericht was het wel een
    "romantisch" uitstapje met een cocktail in een open boot.
    De tafelberg-cocktails bevatten echter meer alcohol...!
    Voor jullie was die "fanta-cocktail" wel beter, daar er nog
    gekajakt moest worden. Ha...ha..!
    Wij krijgen door jullie berichten een goed beeld van het
    leven in Azië, maar wij houden het toch maar bij Europa,
    alhoewel Aruba ook een aanrader is.
    Zaterdag a.s. viert vrouwtje Bakker haar verjaardag.
    Dinsdagmiddag heeft ze een high-tea met haar vriendinnen
    op de Tafelberg. Zin in!
    Wij kijken uit naar het volgende verslag.
    Hartelijke groetjes van "de Nini's".