Laatste weekje Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu Laatste weekje Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Vietnam

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Mei 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hier een nieuw reisverslag van deze 2 stoere/culturele backpackers! Want zo mogen wij ons wel noemen.
Nha trang was onze volgende bestemming aan de Vietnamese kust. We hadden gelezen op internet dat er een leuk water/pretpark was te vinden op een eiland. Bij aankomst in Nha Trang zag je direct de grootte koeienletters met de tekst " VinPearl " ( de naam van het park ) op een groot eiland staan! We besloten dus een scootertje te huren en die kant op te rijden. We hadden een slaapbus ritje achter de rug dus lekker ontspannen in het park leek ons wel wat. Een paar honderd meter voor we bij de kabelbaan waren die ons over de zee naar het eiland zou brengen, gebeurde het gene wat je op zoon moment echt niet wil hebben. De scooter hield ermee op!! Ben je allebei moe en wil je even lekker ontspannen, houd dat ding er ineens mee op!
Na even gekeken te hebben naar de scooter met mijn technisch inzicht ( het enige wat ik wist is dat het zeker niet aan de benzine lag ) besloten we hem te parkeren bij het eerste beste restaurantje en verder te gaan met de benenwagen. Het was tenslotte nog maar een paar 100 meter.

De kabelbaan bracht ons naar het eiland waar het park zich bevond. Dit maal zonder ski's en muts maar in onze zwemkleren!
Het park had inderdaad van alles wat zoals wij al zagen op internet. We zijn in een kleine achtbaan gegaan.. hebben het Vietnamese Sea World bekeken.. zijn gaan rodelen op een hele grootte rodelbaan die erg populair was in het park.. en afgesloten met een zeehonden & dolfijnen show, erg leuk allemaal!!

Aan het begin van de avond weer rustig terug geslenterd naar de kabelbaan die ons weer terugbracht naar het vaste land. En waar onze stukke scooter op ons stond te wachten. Gelukkig kon een restaurant eigenaresse ons hotel bellen, en werd er netjes een nieuwe scooter gebracht zodat wij weer terug konden naar ons hotel, keurig!

De volgende dag hebben we heerlijk gelegen aan het strand, genaamd the shack beach!
Moesten er één goed uur voor rijden maar we hadden een flyer gekregen dat er de hele dag Bob Marley muziek gedraaid werd en dat je er heerlijk kon relaxen, dus gewoon gaan! Dj Herby ( een Duitse man ) draaide heerlijke reggae muziek terwijl wij languit in de zon lagen, helemaal top dus!

Na 2 en halve dag Nha Trang ging onze reis verder naar een zuidelijker kust plaatsje, Mui Ne.
Rond 02:30 's nachts kwamen we hier met weer een slaapbus aan. Het regende keihard! Alsof iemand emmers water naar beneden gooide, de straten stonden vol met water, niet normaal! Wij wisten dat dit geen kort buitje was dus trokken onze poncho's aan en liepen een paar honderd meter door de stromende regen naar ons hotel. Ik vond het ook nog even nodig om met 15 kg op me rug een drempel te missen en onderuit te gaan, helemaal doorweekt dus!

Die ochtend werden we uiteraard weer lekker wakker met volop zon en hitte, alsof het al maanden niet geregend had!
Op het programma stond vandaag een trip naar de fairy springs en the red & white sand dunes.
We startte met de fairy springs. Een ondiep riviertje waar je doorheen loopt met aan je linker hand duinen en aan je rechter hand jungle achtige natuur. Hier hebben we prachtige foto's gemaakt!
Daarna reden we door naar de duinen, waar we een sleetje huurde en over de zand duinen konden sleeën, echt leuk!
De volgende duinen waren een stuk groter en leken meer op een woestijn waar we de mogelijkheid hadden een quad te huren, doen dus! Super gaaf om door het zand te scheuren met een quad!!

Sanne: Kevin kan Kevin natuurlijk niet zijn zonder kleine duikvlucht... Gelukkig alleen maar een blauwe plek en wat schrammetjes.

De volgende dag bracht ons alweer naar de laatste en grootste bestemming van Vietnam, Ho Chi Minh! Deze enorme stad zit vol met geschiedenis, dus na onze actieve en ontspannen strand dagen hadden we nu 2 culturele dagen op het programma. We begonnen met het War museum dat ons alles vertelde en liet zien over de Vietnamese oorlog. Zo heftig en indrukwekkend!! Beide zijn we geen museum mensen maar hier hebben we ons echt een paar uur vermaakt. Echte oorlog journalisten foto's met uitleg op de muren waar je stil van word! De manier van oorlog voeren was onmenselijk in deze oorlog.. Straks thuis kunnen we jullie hier alles over vertellen en de foto's laten zien. Hebben echt heftige foto's gezien.
Ook de bekende foto van het naakte 9 jarig meisje die verbrand en huilend over straat rent. Die foto is een paar jaar geleden veel in de media geweest in Nederland, als je hem ziet weet je meteen waar wij het over hebben. Zie foto!!

De volgende dag was een vervolg van de 1ste dag. We gingen naar de bekende Chu Chi tunnels! 250 km lange ondergrondse tunnels die gebruikt werden tijdens de Vietnamese oorlog. Ongelofelijk om in dit gebied te lopen waar zoveel ellende heeft plaats gevonden. Maar ook weer heel bijzonder om de echt gebruikte tunnels te mogen bewonderen. De tunnels gaan diep onder de grond verschuilt onder kleine schuilkeldertjes waar echt alleen de kleine Vietnamese soldaatjes goed in konden bewegen. Uiteraard hebben wij dit ook zelf mogen ervaren en pasten wij ( zeker ik ) net in de km lange donkere en stinkende tunnels. Nu hebben ze een klein stukje tunnel verhoogd en verbreed voor toeristen. Hier konden wij alsnog kruipend maar iets comfortabeler door heen. Zo indrukwekkend!
Ook hebben wij mogen schieten met een officiel machine geweer een M30 op een schietbaan! Zo'n enorm apparaat waarbij we bij het over halen van de trekker allebei kippenvel van kregen. Wat een kracht en geluid uit dit geweer kwam was ongelofelijk! Angstaanjagend ook wel een beetje! Dat hiermee op elkaar geschoten word is ons echt niet voor te stellen!

Nu in de volgende slaapbus naar Cambodja mag ik deze geweldige verhalen met jullie delen! Sanne ligt lekker naast me laapie te doen want die heeft op 't moment even last van haar buikje en darmpjes. Dat zullen we maar even niet met jullie delen, haha! Goed slapen en goede voeding en we kunnen weer fris starten in ons 2de land Cambodja. Zin in!!!

Tot snel weer!

Liefs Sanne & Kevin.

• 17 Mei 2014 - 10:59

Oma Lydie En Bram:

Lieve Kevin,
    Wat een prachtig en indrukwekkend verhaal weer. Wij genieten extra mee (op sommige plekken zijn wij ook geweest) en dat je soms stil bent, als je dat meisje verbrand ziet!!! Dat geluid van het schieten ging ons door merg en been, dat hebben wij niet gedaan maar wel gehoord. Verder de natuur is geweldig en nemen jullie dit allemaal maar goed in je op en maak maar mooie foto's.
    Nu lieve Kevin en Sanne ga maar fijn door met jullie prachtige trip, doe voorzichtig en denk aan de darmpjes!!
    Dikke kus Oma Lydie en Bram

• 17 Mei 2014 - 12:04

Liesbeth:

Weer bedankt voor jullie spannende verslag, erg leuk, goede reis naar Cambodja

• 18 Mei 2014 - 09:09

Ron :

Lieve kinderen,
    Zeer indrukwekkend. Goed dat jullie ook dit bekijken en de verhalen daarover horen. Goede reis verder en wij wachten in spanning af op de volgende berichten.

Kus Ron

• 18 Mei 2014 - 09:44

Mama Clientje:

Lieve schatten,

Ja, die foto van dat meisje staat ook op mijn netvlies gebrand en dan ben ik nog niet eens daar op die plek geweest waar jullie wel zijn geweest! Zeer indrukwekkend allemaal hoor!! Mooie foto's ook!
    Hoop dat het met Sanne's buikie weer wat beter gaat?!?
    Jullie schrijven echt heel leuk en het is bijna net of je er bij bent geweest.........

dikke knuf van mama Clientje.XXX

• 18 Mei 2014 - 18:50

Rob En Marianne:

Hoi kanjers
    Berichte van ons samen! We smullen van jullie verhalen ik ik krijg
    Ook kippenvel als ik dat lees! De foto waar je t over hebt zien we
    Voor ons, voor altijd op t netvlies!!
    We hebben eerste dag er op zitten20 km en nu aan de
    Voet van de Vogezen. Prachtig weer
    Morgen WiFi en appen
    Dikke kus papa/rob en mama /Marianne