Verliefd op Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu Verliefd op Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu

Verliefd op Singapore!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

Onze busreis naar Singapore duurde wat langer dan verwacht. We kwamen aan bij wat we dachten dat het busstation zou zijn maar dat bleek een gigantisch, strak, modern gebouw te zijn. Het leek meer op een gebouw waar werd vergaderd etc. Na een paspoortcontrole en een stempel verder liepen we achter de menigte aan. Uiteindelijk kwamen we toch uit bij de bussen. Bussen reden af en aan en we gingen in de lange rij staan die ons richting het centrum zou brengen. Het busritje duurde niet langer dan 5 minuten die ons opnieuw bij een gigantisch gebouw bracht, overal borden met verboden foto's maken met bewaking erbij. Geen idee wat hier de bedoeling was dus we liepen maar weer achter de menigte aan. Opnieuw een paspoortcontrole, formulier invullen, stempel en na de vraag of we niks geks in ons tas hadden mochten we doorlopen naar de volgende bus waarbij de rij minstens een uur was die ons dit keer wel naar het centrum zou brengen.

De volgende morgen met een plattegrond lekker de toerist uitgehangen. We liepen wat rond en het kwam helemaal niet als een stad over. Geen herrie, geen getoeter, geen stank, geen viezigheid en geen mensen massa. De mensen massa vonden we al gauw terug in alle metro's. Onder de grond is een enorm metro stelsel en er zijn meer mensen onder de grond dan boven de grond.
De metro was belachelijk schoon en moderner dan we gewend zijn. Gelukkig werden we in ons eerste metro ritje er op gewezen dat het niet de bedoeling was dat er werd gedronken en gegeten in de metro. Boete daarvoor is €300,-!
Over de straten lopen ze serieus met schoonmaak karretjes en de keukentang waarmee wij in Nederland de biefstukjes omdraaien rapen ze hier alles maar dan ook echt alles op, inclusief blaadjes...helemaal gek!
Vervolgens een bootritje gemaakt langs wat bekende gebouwen en de skyline van Singapore. Super vet! Één gebouw bestaat uit 3 hoge gebouwen met op de top een boot, hoe bedenk je het! Gebouwen waren stuk voor stuk heel mooi om te zien. Straalde allemaal echt klasse uit.

Ons eerste supermarkt bezoekje was ook een leuke ervaring. Glimmende tegels op vloer. Mega, echt mega schoon en gestructureerd allemaal en de supermarkt prijzen worden zelfs digitaal aangegeven!

We wilden natuurlijk wel de bekende shopping malls bekijken met alle dure winkels waar we heel snel weer voorbij zijn gelopen. Er zijn echt tientallen gebouwen met kleding en schoenen winkels, restaurantjes en ontelbare koffie tentjes met heerlijke taartjes!!
Je begrijpt natuurlijk wel dat we de verleiding niet helemaal aankonden en wat winkels zijn ingelopen die voor ons als backpackers goed toegankelijk waren. Aan het einde van de dag een stukje armer maar wel met allemaal leuke gevulde tasjes thuis gekomen!

Onze tweede en ook laatste dag in Singapore zijn we richting een groot park gegaan met verschillende soorten tuinen. Daar rondgeslenterd en geluncht. Daarna wilde we graag het gebouw in waar de boot bovenop lag. We dachten wel gewoon boven te komen en vanaf daar het uitzicht kunnen bekijken maar dat ging niet helemaal zoals gepland. We konden nog net de lift inglippen om naar boven te gaan. Een aantal verdiepingen hoger ging de laatste persoon eruit en drukte wij op de knop om helemaal naar boven te komen. Gebeurde helemaal niks..we hadden de andere mensen al met een pasje gezien maar begrepen dus nu dat je die echt nodig hebt om de lift in beweging te krijgen. Stonden we dan, konden niet meer naar boven en naar beneden. Andere mensen liepen er ook niet rond dus dan maar opzoek naar de trap. Die bleek niet helemaal tot boven te gaan dus dan maar weer naar beneden. Halverwege de trap lag er een bewaking's mannetje op de grond te slapen dus wij er stilletjes langs gekropen, toch niet helemaal de bedoeling dat we die trap namen. Dat bleek zeker toen we helemaal beneden aankwamen en de deur naar buiten opendeden en er een rot herrie uitkwam. Oopsie, alarm! Naar buiten gelopen en niks aan t handje.

'S avonds gingen we naar de water en lichtshow. Vanaf de waterkant stonden we daarnaar te kijken met de skyline op de achtergrond. Fonteinen in allerlei maten met laserlichten erdoorheen en daarin werd dan bewegende beelden afgespeeld. Was een super mooi gezicht!

Als je het doet, doe het dan goed! Aan een van de chique tentjes aan de waterkant en jawel ook nog de skyline op de achtergrond hebben we genoten van een heerlijk wijntje. Man, wat smaakte die ontzettend goed..
Om het even af te maken met het meest lekkere kaasplankje ooit! In die twee uur dat we daar hebben gezeten hebben we zo ongeveer wel 20 x gezegd hoe ultiem lekker het smaakte allemaal.
Ik had m'n leukste jurkje aangetrokken en kev z'n overhemd maar vergelijken bij al die mensen vielen we nog een beetje buiten de boot. Iedereen was zo chique gekleed hier. Dure wijntjes, dure hapjes kon allemaal niet gek genoeg.

Vervolgens nog een rondje gelopen over de boulevard met gezellige restaurantjes en nog even nagenieten van deze stad.
Zo blij dat we dat hebben gezien. Heerlijke, schone, rustige stad, geen herrie en bende op de straten, alles goed verzorgd, heerlijke eettentjes en barretjes en allemaal mooi gekleden mensen. Singapore we hebben van je genoten!

Op naar ons laatste land in onze reis; Indonesië!!

Veel liefs van ons!

• 13 Augustus 2014 - 15:35

Liesbeth:

Veel plezier in Indonesie, het is zo mooi qua natuur.

• 13 Augustus 2014 - 17:31

Mama:

Hoi lieverds, leuk weer jullie bevindingen te lezen, wat een wereld van verschil met de andere landen/steden!. Ook weer een cultuurshock maar dan andersom! Ja, het is aftellen voor jullie, het gaat nu opeens erg snel denk ik?
    Nog maar extra genieten van Indonesie en al het moois daar.
    liefs, Marianne/ mama xxx

• 13 Augustus 2014 - 23:25

Oma Lydie En Bram:

Lieve Kevin en Sanne
    Wij hebben weer genoten van jullie verhalen. Wat kun je genieten van zo'n schone stad en lekkere hapjes en drankjes. Nu jullie laatste stuk van de reis komt er aan, geniet samen nog maar fijn van al het moois wat jullie in Indonesie gaan zien.
    Wij blijven jullie volgen hoor!!!
    Liefs en een dikke kus van Oma Lydie en Bram

• 14 Augustus 2014 - 13:43

Mama Clientje:

Hai, hai lieve schatten,
    Poeh wat een enge verhalen de vorige keer met die krokodil...brrrr!!!!
    Maar goed dat ik dat allemaal niet heb geweten.
    Het laatste verhaal is werkelijk heel decadent hoor!! Was er eigenlijk een Jack&Jones Kev? (hahahaha!)
    Nou, wij hebben niet echt gebackpackt in Italy, maar wel decadent geleefd denk ik zo!
    Alleen hebben jullie wel iets meer verhalen dan wij van die twee weekjes hè?
    Mijn aftel-app geeft aan dat het bijna is gedaan met jullie avontuur, dus geniet nog van alle mooie dingen en tot knufs maar weer!!
    Dikke knuf van mama Clientje.

• 16 Augustus 2014 - 10:37

Opa En Oma:

Lieve Kevin en Sanne, na al die enge verhalen uit Maleisië, nu leuke verhalen uit Singapore, die mooie schone en moderne stad, super hè?wel een beetje duur voor jullie denk ik!! Al die grote hoge gebouwen, mooie winkels en leuke terrasjes zijn wel verleidelijk voor jullie hè? En nu dus op Bali, waar jullie beslist de vrucht de doerian eens moeten proeven, heerlijk maar niet ruiken: stinken vreselijk!!! Lieverds, geniet nog van jullie laatste weken, ook Indonesië is weer prachtig en daarna wacht de hele familie met spanning op 1 September. Liefs XX Opa en Oma