Ziplinen en kev z'n verjaardagspartijtje! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu Ziplinen en kev z'n verjaardagspartijtje! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sanne Beckmann - WaarBenJij.nu

Ziplinen en kev z'n verjaardagspartijtje!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Juni 2014 | Laos, Luang Prabang

Na 5 leuke dagen in Vang Vieng door naar Luang Prabang. Uiteraard met onze aanhang Marianne. We reden door schitterende uitgestrekte heuvellandschappen heen, zo puur groen dat het bijna nep leek. Net een filmset. De natuur van Laos blijft je elke keer weer verbazen. Je krijgt het op foto nooit zo mooi als dat je het zelf ziet, dus ik probeer het allemaal maar zo goed mogelijk op te slaan.
In Luang Prabang zijn we maar 1 nachtje gebleven om de tweede wedstrijd te kunnen kijken. De volgende dag pakten we de bus om 17 uur. Wat een verschrikkelijke busrit, 14 uur lang hobbelende bergwegen. We zaten voorin en de buschauffeur had lekker de muziek aan. Laos muziek..dat zegt genoeg denk ik zo, de volume ging ook niet omlaag 's nachts dus dat was volop genieten.
Om 8 uur kwamen we aan en namen we meteen de tuk tuk naar het dorpje Huay Xai aan de Thaise grens in het noorden. Hier begonnen we aan onze "Gibbon experience". Deze tour hadden we in Nederland al op onze to do list gezet.
Met een kleine rugtas gingen we verder, uurtje rijden en daar begonnen we aan onze tocht door de jungle. Na 2 uur kwamen we aan bij onze eerste ziplines. Om even uit te leggen wat ziplinen is; er hangt een kabel gespannen tussen twee bomen, daar zeker je jezelf aan door middel van een klimbroekje en zo glij je dan van de ene boom naar de andere toe. Ontzettend vet!! Eerste keer was best even eng om jezelf eraf te laten glijden net zoals bij het klimmen maar het geeft een enorme kick! De eerste dag zo'n 10 ziplines gedaan. Je gaat dwars door de jungle heen. Je ziet niets anders dan natuur om je heen. Zo schitterend, je krijgt helemaal een vrij gevoel. Tijdens het ziplinen durf je bijna niet naar beneden te kijken. Je gaat ver boven de boomtoppen heen, hoogtes van zo'n 60 meter. De langste zipline die we hebben gedaan was 600 meter lang.
Aan het einde van de dag gingen we richting onze slaapplaats. Dit was het meest ultieme. Bij deze zipline zie je het einde niet doordat er bomen voor hangen. Zodra je langs de bomen bent zie je een tree house verschijnen. En jawel!! Dit was onze slaapplaats voor vannacht. Het is echt een paradijsje, de tree house is gebouwd in een boom van zo'n 30 meter met een fantastisch uitzicht. En dan heb ik het nog niet over de douche die daar aanwezig is. Achter een gordijntje aan een houten paal is een regendouche gemaakt. Volledig in de open natuur, dus je staat in je blote bibs te douchen met de jungle als achtergrond. Hemels!!
Om half 7 werden we gewekt, ontbijten en weer verder ziplinen. Helaas geen gibbons gezien maar het was een mooie ervaring rijker!
Om terug te gaan naar het plaatsje Luang Prabang hebben we de twee daagse boottocht over de Mekong rivier genomen. Hele mooie tocht, wel veel van hetzelfde maar je kan natuurlijk niet heel zuidoost Azië gezien hebben zonder over de Mekong geweest te zijn.

Aankomende dagen hebben we een "mini vakantie" ingepland, haha. We gaan een paar dagen lekker aan t zwembad liggen en chillen. Van Marianne hebben we gister afscheid genomen die ging door naar Vietnam.
Overigens stond het zuiden van Thailand na Laos op de planning, maar we hebben besloten die te schrappen. Aanstaande maandag vliegen we naar Kuala Lumpur!

Kev verteld zelf even hieronder hoe zijn verjaardag is geweest hier in Laos.

Een onvergetelijke verjaardag in Laos!! Wat ben ik verast! Het begon op 24 juni om 23:00 uur. We dronken met ze 2tjes een lekkere karaf sangria in een druk bezocht barretje. Tot onze verbazing kwam de bar medewerker om 23:30 vertellen dat de bar dicht ging en we binnen 10 minuten weg moesten. Zaten we dan.. Met een karaf sangria die we van ze lang zal ze leven niet op konden zo snell We besloten de karaf sangria in onze tas mee te nemen en hem ergens anders lekker op te drinken. Al gauw stopten we bij een verlaten guesthouse met een tafeltje en 4 stoeltjes op de veranda! Hier hebben we heerlijk saampjes van onze sangria gedronken en om klokslag 0:00 op mijn 23ste verjaardag geproost!

Bij thuiskomst in de hotelkamer was tot mijn grootte verbazing ons kamertje versierd met eigen gemaakte slinger door San en Marian, zo leuk!!!
De volgende ochtend liepen we richting het guesthouse van Marian, want die zouden we ophalen om naar de watervallen te gaan. We liepen een andere route dan normaal wat ik al wat raar vond. Er liep een Laotiaan vlak voor ons die Sanne heel vriendelijk begroeten. Ik vroeg " ken je hem? " nee antwoordde Sanne.. Totdat deze man ineens naast mij ging lopen en zei " happy birthday ! " ik reageerde niet direct want snapte er helemaal niks van. Ik bedankte al lachend en deze man en wij stopten bij een bakkerij. Ik mocht dus als verrassing mijn eigen taart gaan maken in een Laotiaans bakkerijtje, super leuk!
De taart werd ingepakt en meegenomen naar de watervallen en daar gingen wij hem aansnijden! Super lekker dagje gehad bij de watervallen. S'avonds uiteten geweest bij een leuk tentje waar we gezellig gingen bbq-en met Marianne en onze Duitse vriend Marcus. Het dessert verscheen met een verjaardagskaart van San. In de kaart stond dat ik bij thuis komst gitaar lessen mag gaan volgen!! Ik heb het er al langer over en tijdens deze reis ook gezegd, en nu mag ik het echt gaan doen, zo ontzettend leuk!!
S'avonds hebben we het uiteraard nog goed gevierd! Ik heb een super verjaardag gehad. Iedereen bedankt voor de lieve persoonlijke felicitaties filmpjes, berichtjes & foto's !

Liefs van ons!

• 28 Juni 2014 - 14:23

Liesbeth:

Weer een heel leuk, boeiend verslag, gaaf dat vliegen door de lucht, boven de bomen.
    kevin alsnog gefeliciteerd, wist het niet, kan het ook niet weten want ik ken je niet nog niet persoonlijk!!!
    Vlieg 8 juli naar indianapolis, heb 12 juli een bruiloft en ze willen zo graag dat ik kom....
    Jongens heel veel plezier in jullie nieuwe avonturen.liefs liesbeth

• 28 Juni 2014 - 17:11

Patricia En Menno:

Lekker bezig daar!!!

Blijf schrijven, de verhalen zijn leuk en zo missen we niks van jullie trip. Zelfs zonder foto's kan ik me heel goed voorstellen hoe jullie het hebben.

Geniet er lekker van xxxx

• 29 Juni 2014 - 00:03

Wat een bijzondere verjaardag die
    Vergeet je nooit meer Kevin
    De foto s zijn weer erg mooi en zeer
    veelzeggend. Jullie stralen en genieten
    dat spat van de foto s af!!
    Spannend wat er komen gaat in

Wat een bijzondere verjaardag die
    Vergeet je nooit meer Kevin
    De foto s zijn weer erg mooi en zeer
    veelzeggend. Jullie stralen en genieten
    dat spat van de foto s af!!
    Spannend wat er komen gaat in
    Malaise . Goede vlucht vast
    Kus en dikke knuffel
    Mama/ marianne

• 29 Juni 2014 - 09:31

Ron:

Dag lieverds,

Wat een mooi verslag en wat ben ik jaloers. Die Gibbon trip, daar kan je mij voor wakker maken. Leuk dat de verjaardag van Kevin zo gevierd kon worden. Hele goede reis verder en we wachten op de volgende verhalen en foto's,

Liefs Ron

• 29 Juni 2014 - 20:42

Zus:

Wat zijn jullie toch een bezige avontuurlijke bijtjes.
    Nogmaals happy B-day Kev.
    Begin je een beetje te missen San. Xzus

• 29 Juni 2014 - 23:00

Oma Lydie En Bram:

Lieve Kevin en Sanne,
    Wij zijn even thuis vanwege de verjaardag van Petra (zij is 40 jaar geworden) natuurlijk moesten wij meteen naar jullie weblog kijken. Wat een leuke verhalen en prachtige foto's !!!!! (verschillende foto's zijn voor ons herkenbaar).Kevin wat een speciale verjaardag heb je gehad om nooit te vergeten.
    Veel moois en plezier in Maleisie en"doe voorzichtig hoor".
    Dikke kus Oma Lydie en Bram